Ministarstvo unutrašnjih poslova će, kako stoji na portalu javnih nabavki, za nabavku uređaja za mobilnu biometriju izdvojiti 65 hhiljada eura.
Nabavka sistema za prikupljanje biometrijskih podataka van prostorija Ministarstva unutrašnjih poslova će koštati 65 hiljada eura. Pod sistemom se smatraju uređaji kao i softver za korišćenje uređaja. Ovi uređaji se ne koriste u prostoru koji je adekvatno prilagođen prikupljanju biometrijskih podataka za izdavanje dokumenata i zato uređaji moraju da budu: malih dimenzija, lako prenosivi, podesni za rad na terenu.
Uređaj mora da bude optimizovan za rad na terenu, kao i da bude malih dimenzija. Uređaj od periferija mora da sadrži minimum: • Touchscrean. • Olovku namijenjenu za touchscrean • Ekran mora da bude tablet uređaj kao i da ima eksternu tastaturu koja se jednostavno poveže sa ekranom (primjer je windows surface uređaj) • Minimalne performanse: 16GB RAM memorije, intel i5 procesor 12-te generacije • Mora imati integrisan slot za SIM karticu sa podrškom za minimum 4G konekciju, • Moraju imati minimum 2 USB C ulaza • USB hub za povezivanje minimu 3 USB-A tipa sa USB-C. USB hub ne smije da ima eksterno napajanje. • Sadrži integrisani ili eksterni uređaj za prikupljanje 10 otisaka prstiju • Operativni sistem mora da bude windows. Verzija windowsa mora da bude poslednja stabilna verzija.
Tehnička specifikacija softvera
Ponuđeno softversko rješenje mora da obezbijedi prikupljanje biometrijskih podataka shodno ICAO standardima. Biometrijski podaci koji se prikupljaju su: fotografija lica, digitalni potpis i otisci prstiju. Biometrijski podaci Prikupljanjem fotografije lica mora da se obezbijedi sledeće: • Automatsko kropovanje slike – ovo podrazumijeva da se iz slike automatski odstrani suvišan prostor a da se ostavi samo dio slike neophodan za izdavanje dokumenta. • Manuelnu obradu – postoje specifični slučajevi u kojima nije moguće odraditi automatsko kropovanje i aplikacija mora podržati da službenik označi koji dio fotografije je koristan za izradu dokumenta a da ostatak odbaci • Pozadina – aplikacija mora da omogući da se pozadina fotografije ukloni, kao i sjenke koje se jave u pozadini glave prilikom prikupljanja fotografije. Prilikom uklanjanja pozadine aplikacija ne smije da sa pozadinom ukloni djelove glave i/ili kose i sl. • Veličina – nakon obrade fotografije tj samog kropa veličina slike koja će biti upisana u bazu podatak mora da bude 689×886 piksela • Boja – fotografija mora da bude u boji • Minimalni kvalitet – Naručilac se obavezuje da zainteresovanim ponuđačima pokaže biometrijsku fotografiju koja će predstavljati uzorak sa minimalnim kvalitetom koju će uređaj morati da postigne.
Prikupljanjem otisaka prstiju mora da obezbijedi sledeće: • Aplikacija mora da podrži prikupljanje 2 ili 10 otisaka prstiju. Ovo mora biti konfigurabilno i zavisi od tipa zahtjeva. • U slučajevima kada se vrši prikupljanje 10 otisaka prstiju isti se prikupljaju dva puta. Prikupe se ravnim postavljanjem prsta na podlogu kao i rolanjem prsta po podlozi. • Maksimalna veličina po jednom otisku prsta treba da bude 15kB. • Otisci prstiju trebaju da budu u WSQ i JPG formatu minimalne rezolucije 500dpi. • Kvalitet otisaka prstiju mora da dovoljan za upoređivanje otisaka prstiju tj Afis sistem. • Otisci prstiju su obavezni podaci osim u slučajevima da lice nema ruke ili prsti nisu dostupni (u zavoju)
Prikupljanjem potpisa mora da obezbijedi sledeće: • Potpis je obavezan podatak osim u slučajevima da je lice nepismeno ili nema ruke • Prikupljanje potpisa će se vršiti na touchscreean Upis i čitanje podataka Komunikacija sa bazom podataka mora da ide isključivo preko web/aplikativnog servera. MUP će obezbijediti web servis koji će služiti za provjeru autorizacije korisnika za rad u aplikaciji kao i web servis putem kojeg će se dobijati podaci o podnijetom zahtjevu za koji se prikupljaju biometrijski podaci. Nakon prikupljanja biometrijskih podataka isti se na centralnu lokaciju šalju pozivom MUP-ovog web servisa. U slučajevima da web servis nije dostupan (nije moguće ostvariti konekciju jer se prikupljanje podataka vrši na terenu) podaci se upišu u lokalnu memoriju u enkriptovanom obliku.
Aplikacija mora imati moduo da se podaci iz lokalne memorije naknadno proslijede u trenutku ostvarivanja konekcije prema web servisima.
Faze realizacije
Faza I – funkcionalna analiza Obaveza Dobavljača je da izradi dokument (u daljem tekstu: Funkcionalni zahtjevi) koji predstavlja Specifikaciju funkcionalnosti produkta i koji treba da sadrži najmanje: aktivnosti koje se planiraju izvesti kao zahtjevi, izvore, aktere, ulazne podatke/dokumente, izlazne dokumente, model podataka, preliminarni user interface, validacije i poslovna pravila (workflou) za svaki proces ponaosob. Funkcionalne zahtjeve treba da odobri ili da da primjedbe MUP u roku od sedam dana. Ako je MUP dao primjedbe na Funkcionalne zahtjeve Dobavljač je dužan da ih ispravi u roku od pet dana i dostavi MUP-u na odobrenje. Dobavljač ne može pristupiti realizaciji posla prije nego što dobije pisanu saglasnost MUP-a na dokument Funkcionalni zahtjevi. Ako Dobavljač i MUP ne usaglase Funkcionalne zahtjeve, odnosno ako MUP ne potpiše saglasnost na funkcionalne zahtjeve Ugovor o izvršenju usluga koje su predmet ovog projektnog zadatka biće raskinut bez ostavljanja dodatnog roka.
Faza II – implementacija
U ovoj fazi Dobavljač će da razvije sistem za prikupljanje biometrije shodno projektnim zahjtevima. Obaveza izabranog Dobavljača u ovoj fazi je i da za poslove definisane u Projektnom zadatku dostavi predlog testova operativne primopredaje. Testove operativne primopredaje treba da odobri ili da da u pisanoj formi primjedbe MUP u roku od 7 dana od njihovog dobijanje od strane izabranog Dobavljača.
mr Mitar Radonjić
*Ovaj članak je podržan od strane Ministarstva kulture I medija, u okviru konkursa za dodjelu sredstava iz podfonda za medije. Sadržaj članka je isključiva odgovornost portala Interno I ni u kom segmentu ne odražava stavove Ministarstva kulture I medija.